Over

EEN CLUB VOOR IEDEREEN

De Zwevegemse Duikvereniging werd opgericht in 2001 onder impuls van de gebroeders Dirk en Rik Ravelingien en met de steun van de nestor van het duiken, Charles Geirnaert, inmiddels overleden en Xavier Ingelbrecht, de huidige voorzitter.

Bij ZDV staat plezier beleven aan de duiksport centraal. Natuurlijk kan men pas plezier beleven aan het duiken als het ook veilig is. Daarom wordt geïnvesteerd in degelijke opleidingen en trainingen.

Maar laten we niet vergeten te genieten; duiken is een fantastische hobby en de onderwaterwereld is prachtig!

Onze voorzitter, Xavier Ingelbrecht, komt overigens uit Moeskroen, wat  onze duikvereniging een unieke mix van zowel Nederlandstalige als Franstalige leden heeft opgeleverd.

Ook zijn verschillende duikfederaties vertegenwoordigd binnen de club.

Naast de vele duiken organiseert ZDV voor zijn leden ook heel wat activiteiten boven water. Na elke training is er  ruimte voor gezellig bijpraten, maar er is meer. Elk jaar worden de nieuw gebrevetteerden gevierd bij de clubdoop, gevolgd door een lekkere barbecue. Er is ook het eindejaarsdiner en de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. ZDV zet namelijk sterk in op het creëren van vriendschappen. Immers, vriendschap leidt tot vertrouwen, en dat draagt bij tot zowel de veiligheid als het plezier van het duiken.